wtorek, 8 grudnia 2015

Pierniczki

Składniki :

♥  1/3 kostki masła
♥  1/2 szklanki cukru
♥  1/2 szklanki mleka
♥  1 łyżka miodu
♥  1 łyżka powideł śliwkowych
♥  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
♥  1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
♥  1 1/2 łyżki przyprawy do pierników
♥  mąka ( w ilościach jakich ciasto przyjmie)
♥ bakalie ( można dać, ale nie trzeba)

Przygotowanie :

Roztapiamy masło w rondelku. Gdy się roztopi dodajemy cukier. Na małym ogniu doprowadzamy do połączenia składników ( masa ma mieć kolor jasno brązowy ). Kiedy zapach karmelu roznosi się po domu, czas dodać powoli mleko. Gotujemy na małym ogniu do całkowitego połączenia się składników. Zdejmujemy rondelek z ognia, dodajemy miód i powidła. Mieszkamy i czekamy aż masa wystygnie.  Następnie wlewamy masę do miski, dodajemy do niej proszek do pieczenia, sodę i przyprawę do pierników i ewentualnie bakalie. Dodajemy stopniowo mąkę. Jej ilość musimy kontrolować, ciasto ma być miękkie i nie przyklejać się do dłoni. Gdy ciasto wyrobione wyjmujemy je na stolnice i wałkujemy na grubość ok. 1 cm.
Ciasteczka pieczemy w temperaturze 180 stopni w czasie 15 minut.

Pierniczki po ostudzeniu wkładamy do pudelka i szczelnie zakrywamy, aby skruszały :)
Mi z tego przepisu wyszło ok. 45 pierniczków :)



2 komentarze:

  1. Też dzisiaj akurat robiłam z mamą pierniczki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś ochoty :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Podobał Ci się ten post?
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz!
To daje ogromną motywację!
Odwiedzam każdego kto zostawia u mnie po sobie ślad!
Serdecznie dziękuję♥